organizowanego w ramach 20th International Symposium on Sound Engineering and Tonmeistering 2025
________________________________________
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Konkurs Nagrań (zwany dalej „Konkursem”) odbywa się w ramach 20th International Symposium on Sound Engineering and Tonmeistering 2025, w dniach 8-10.10.2025 r. (zwanego dalej „Sympozjum”).
2. Organizatorem Konkursu jest Branżowe Centrum Umiejętności wchodzące w skład Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych Nowoczesnych Technologii Województwa Łódzkiego w Łodzi, ul. Gabriela Narutowicza 122, 90-145 Łódź (zwane dalej „Organizatorem”), przy współpracy z Polską Sekcją Audio Engineering Society (AES).
3. Konkurs odbywa się w trzech kategoriach:
o Kategoria I – nagranie akustyczne,
o Kategoria II – nagranie studyjne,
o Kategoria III – dźwięk do mediów wizualnych.
4. W I etapie (zwanym dalej eliminacjami) udział może wziąć każdy student lub doktorant uczelni wyższej albo dowolna pełnoletnia osoba urodzona po 30.12.1994 r.
5. Termin zgłoszeń do konkursu upływa 19 września 2025 r. o godz. 23:59:59, termin dostarczania plików 26 września 2025 r. o godz. 23:59:59
6. Zgłoszenia należy przesyłać w sposób określony przez Organizatora, wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym oraz dokumentacją techniczną nagrania (plik PDF, 1–4 strony, 100–1000 słów, maks. 8 zdjęć).
7. Każdy uczestnik Konkursu może zgłosić tylko jedną pracę w każdej kategorii konkursowej (dopuszczalne jest zgłoszenie jednej osoby w różnych kategoriach).
8. Do finału (II etapu) zostaną zakwalifikowane maksymalnie trzy prace w każdej kategorii. Wyboru dokona profesjonalne jury złożone z ekspertów w dziedzinie inżynierii i reżyserii dźwięku.
9. Informacja o zakwalifikowaniu do II etapu zostanie przekazana uczestnikom najpóźniej do dnia 1 października 2025 r. drogą mailową.
10. Warunkiem udziału w finale jest osobiste stawiennictwo podczas Sympozjum. Nieusprawiedliwiona nieobecność finalisty oznacza rezygnację z Konkursu i zrzeczenie się wszelkich związanych z tym praw.
11. Przed publicznym odtworzeniem pracy konkursowej finalista zobowiązany jest do krótkiej prezentacji (maks. 3 minuty) opisującej szczegóły techniczne i okoliczności powstania nagrania.
12. Do Konkursu nie mogą być zgłaszane prace wcześniej nagrodzone lub wyróżnione w innych międzynarodowych konkursach. Niedozwolone jest także zgłaszanie fragmentów większych projektów (np. albumów, EP), jeśli inna część tego projektu była już nagrodzona.
13. Warunkiem przeprowadzenia II etapu w danej kategorii jest zgłoszenie minimum 4 prac. Jeśli do kategorii wpłynie mniej niż 4 zgłoszenia, uczestnicy otrzymają od jury szczegółową informację zwrotną, jednak w tej kategorii nie zostaną przyznane nagrody.
________________________________________
II. KATEGORIE KONKURSOWE
Kategoria I – NAGRANIE AKUSTYCZNE
1. Przedmiotem są nagrania instrumentów akustycznych, zespołów instrumentalnych i wokalistów, rejestrowane w warunkach pozastudyjnych (np. sale koncertowe, teatry, kościoły).
2. Całość materiału musi zostać nagrana podczas jednej sesji z wykorzystaniem wyłącznie mikrofonów. Niedozwolone jest dogrywanie materiału ani użycie sygnałów liniowych.
3. Dopuszcza się miks, montaż i ograniczone wykorzystanie narzędzi przetwarzania sygnałów, które nie wpływają znacząco na charakter brzmienia.
4. Maksymalny czas trwania nagrania: 6 minut.
Kategoria II – NAGRANIE STUDYJNE
1. Przedmiotem są nagrania zrealizowane w warunkach studyjnych.
2. Dopuszcza się rejestrację wielosesyjną oraz dogrywanie materiału.
3. Można korzystać z sygnałów liniowych, sekwencji MIDI, sampli i innych gotowych materiałów dźwiękowych.
4. Maksymalny czas trwania nagrania: 5 minut.
Kategoria III – DŹWIĘK DO MEDIÓW WIZUALNYCH
1. Przedmiotem kategorii jest realizacja ścieżki dźwiękowej lub projektu audio przygotowanego do obrazu (np. film, animacja, reklama, gra komputerowa, multimedialna prezentacja).
2. Dopuszcza się użycie nagrań akustycznych, instrumentów wirtualnych, sekwencji MIDI, sampli i wszelkich technik produkcji dźwiękowej.
3. Praca musi być w całości oryginalnym dziełem autora. Niedopuszczalne są przeróbki istniejących utworów (remiksy, aranżacje).
4. W ramach zgłoszenia uczestnik powinien dostarczyć nagranie zsynchronizowane z obrazem (plik wideo z osadzoną ścieżką dźwiękową) oraz sam plik audio w formacie WAV (48 kHz, 24 bit).
5. Jeśli nagranie dostarczane jest w formacie wielokanałowym, musi to być ambisonia lub Dolby Atmos, a dodatkowo uczestnik zobowiązany jest do przesłania wersji stereo.
6. Maksymalny czas trwania pracy: 5 minut.
________________________________________
III. WYMOGI TECHNICZNE
1. Format plików:
o Kategorie I i II – nagranie stereo WAV, 48 kHz, 24 bit,
o Kategoria III – plik wideo z osadzoną ścieżką dźwiękową oraz oddzielny plik audio WAV, 48 kHz, 24 bit (stereo + opcjonalnie ambisonia lub Dolby Atmos).
2. Każde zgłoszenie musi być opatrzone formularzem i dokumentacją techniczną (PDF).
________________________________________
IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Finaliści otrzymają nagrody ufundowane przez sponsorów. Podział nagród zostanie dokonany przez Organizatora w oparciu o opinię jury oraz liczbę i charakter nagród.
2. Decyzje jury są ostateczne i niepodważalne.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie. Wszelkie zmiany będą ogłaszane w formie pisemnej.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy prawa obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Konkurs jest współfinansowany w ramach projektu „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w Zespole Szkół i Placówek Oświatowych Nowoczesnych Technologii Województwa Łódzkiego w Łodzi w dziedzinie realizacji nagrań i nagłośnień” ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności